הקליק החליף את הקניון, מה שהיה פעם טרנד הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו.
שוק הקניות באינטרנט, שצומח בקצב מסחרר, שינה את הרגלי הצריכה שלנו מקצה לקצה.
נוחות, מגוון אינסופי ומבצעים אטרקטיביים הם רק חלק מהסיבות לכך שאנחנו מעדיפים יותר ויותר לקנות את כל מה שצריך, מהבגדים ועד למזון, בכמה קליקים.
המהפכה הדיגיטלית שינתה את כל תחומי החיים, ושוק הקניות אינו יוצא מן הכלל.
טכנולוגיות מתקדמות כמו בינה מלאכותית, מציאות רבודה ומסחר קולי הופכות את חוויית הקנייה המקוונת לחכמה ואינטואיטיבית יותר מתמיד.
המרוץ הווירטואלי על הכיס של הצרכן הולך ומתחמם.
שוק הקניות באינטרנט, שנחשב בעבר נישה קטנה, הפך לשדה קרב עבור חברות מכל הגדלים.
מיליארדי דולרים מושקעים מדי שנה בפיתוח חנויות מקוונות, פלטפורמות מסחר אלקטרוני ושירותי משלוחים מהירים.
הצמיחה המשמעותית מונעת על ידי גורמים שונים כמו התקדמות טכנולוגית, חדירה מוגברת לאינטרנט, שינוי העדפות הצרכנים והנוחות שמציעות פלטפורמות מסחר אלקטרוני.
קטגוריות המוצרים המובילות הפונות לדור 50+ כוללות ביגוד ואביזרים, מוצרי בריאות ובריאות, אלקטרוניקה (כגון טאבלטים וסמארטפונים), פריטים לבית ולגן, ספרים ומוצרים הקשורים לנסיעות.
מהם הגורמים המרכזיים לצמיחה בשוק הקניות באינטרנט?
קמעונאות מקוונת
קניות מקוונות הפכו נפוצות יותר באזורים ומדינות שונות, צרכנים רבים מעדיפים כיום את הנוחות והנגישות של פלטפורמות מקוונות.
בארצות הברית למשל המסחר האלקטרוני היווה כ-14.3% מסך המכירות הקמעונאיות ב-2020 לעומת 5.9% ב-2015.
צמיחה גדולה ומשמעותית תוך 5 שנים, המגמה הזאת שכיחה מאד ובאה לידי ביטוי בכל המדינות המפותחות בעולם.
מסחר דרך הנייד
ריבוי הסמארטפונים והזמינות של אפליקציות סלולריות הניעו עוד יותר את הצמיחה של קניות מקוונות.
מסחר נייד, או m-commerce מאפשר לצרכנים לקנות בכל זמן ובכל מקום באמצעות המכשירים הניידים שלהם.
אין ספק שהנוחות של קניות בנייד תרמה לעלייה הכוללת בפעילויות הקניות המקוונות ברחבי העולם.
שווקים מתעוררים
סין, הודו, ברזיל ומדינות דרום מזרח אסיה חוו צמיחה מהירה ומשמעותית בקניות המקוונות כתוצאה מהתרחבות אוכלוסיות מעמד הביניים, שיפור תשתיות האינטרנט והשימוש הגובר בסמארטפונים.
השפעת מגפת COVID-19
מגפת הקורונה האיצה את הצמיחה של קניות מקוונות ברחבי העולם.
הסגרים ברוב המדינות והחשש מהדבקה הניעו צרכנים רבים לפנות למסחר אלקטרוני לצרכי הקניות שלהם.
המגיפה שימשה כזרז לקמעונאות מקוונת, כאשר צרכנים חדשים וקיימים כאחד מאמצים את הנוחות והבטיחות של קניות מקוונות.
מה המצב אצלנו בישראל? הישראלים קונים המון באונליין!
מזון לבית, אוכל ממסעדות, כרטיסים למופעים והצגות, ביגוד על כל סוגיו וצבעיו, חופשות בארץ ובעולם, מוצרי חשמל, מחשבים, ריהוט לבית, גאדג'טים, צעצועים ומתנות, מוצרי נוי לגינה ולבית ועוד ועוד ועוד…
נדמה שאפשר להגיד בביטחון מלא שהפחד מתשלום בכרטיס אשראי באינטרנט שהיה לפי מספר שנים מקובל ונפוץ נעלם כלא היה ושוק הקניות אונליין בישראל מגלגל מחזורים של עשרות מיליארדי שקלים בשנה.
מגפת הקורונה ללא ספק היוותה קטליזטור לכל תהליך הצמיחה של השוק.
מהם חמשת אתרי האונליין המובילים בעולם?
אמזון – ענקית מסחר אלקטרוני עולמית המציעה מגוון רחב של מוצרים, כולל מוצרי אלקטרוניקה, ספרים, ביגוד ועוד.
היא מספקת ממשק ידידותי למשתמשים, משלוח אמין ושירותים שונים כמו חברות Prime לאספקה מהירה.
eBay – פלטפורמה אינטרנטית שבה אנשים ועסקים יכולים לקנות ולמכור פריטים חדשים ומשומשים, היא מציעה הצעות מחיר בסגנון מכירה פומבית ואפשרויות קניה במחיר קבוע המאפשרות למשתמשים למצוא מוצרים ייחודיים או מוזלים.
Walmart – תאגיד קמעונאי רב לאומי שמפעיל גם חנויות פיזיות וגם פלטפורמה מקוונת.
הוא מציע מבחר רחב של מוצרים, כולל מצרכים, מוצרי אלקטרוניקה, מוצרים לבית וביגוד, לרוב במחירים תחרותיים.
AliExpress – חנות מסחר מקוון עולמי בבעלות קבוצת עליבאבא הסינית המחברת בין קונים בינלאומיים למוכרים המציעים מגוון רחב של מוצרים במחירים נוחים, כולל מוצרי אלקטרוניקה, אופנה, מוצרים לבית ועוד.
Etsy – פלטפורמה המתמחה בפריטים בעבודת יד, וינטג' וייחודיים.
היא מאפשרת למוכרים בודדים להציג יצירות האמנות, תכשיטים ומוצרים יצירתיים אחרים בפני קהל לקוחות גלובלי.
מי הכוכב העולה של הקונים בישראל?
Shein – קמעונאית מקוונת של אופנה מהירה שמקורה בסין, אין ספק שהיא צברה פופולריות משמעותית בישראל בשנים האחרונות.
שיין מציעה מגוון רחב של ביגוד, אקססוריז, נעליים ומוצרי יופי אופנתיים לנשים, גברים וילדים, המלאי בשיין מתעדכן כל הזמן בסגנונות חדשים ועוקב אחר מגמות האופנה האחרונות.
שיין ידועה גם במחירים נוחים שלה, מה שהופך אותה לאופציה אטרקטיבית עבור קונים רבים, לעתים קרובות ניתן למצוא בה הנחות ומבצעים של פריטים אופנתיים במחירים נמוכים יותר.
הנה כמה אתרי קניות אונליין שאולי עוד לא שמעתם עליהם ושווים ביקור.
Boohoo – קמעונאית אופנה מקוונת המציעה בגדים אופנתיים במחיר סביר לגברים ולנשים עם מגוון רחב של סגנונות, כולל לבוש קז'ואל, לבוש רשמי ואביזרים.
Boden – מותג בגדים בריטי ידוע בבגדים האיכותיים שלו עם מגע של קסם בריטי. ניתן למצוא באתר מגוון של בגדים לגברים, נשים וילדים, כולל תלבושות מסוגננות ועיצובים קלאסיים.
iHerb – חנות מקוונת המתמחה במוצרי בריאות ויופי טבעיים, יש בה מבחר רחב ועשיר של ויטמינים, תוספי מזון ומוצרי טיפוח אישי ממותגים אמינים.
Feelunique – קמעונאית יופי מקוונת המציעה מגוון רחב של מוצרי קוסמטיקה, טיפוח עור, טיפוח שיער ומוצרי ריח של מותגים פופולריים.
ThinkGeek – מתמחה בתרבות הגיקים ומציעה מגוון של גאדג'טים, פריטי אספנות, ביגוד ואביזרים הקשורים לגיימינג, מדע בדיוני ותרבות פופ.
למה בסופו של דבר אנחנו אוהבים לקנות אונליין?
נוחות
אחד ההיבטים המושכים ביותר של קניות מקוונות היא הנוחות שיש בה.
חלפו הימים של ניווט פיזי בקניונים צפופים או מאבק בתנועה כדי להגיע לחנויות האהובות עליך.
באונליין יש לך את המותרות של גלישה ורכישת מוצרים מהנוחות של הבית ובזמן המתאים לך ביותר, יתרון משמעותי מאד עבור אלה שמתמודדים עם אתגרי ניידות או חיים באזורים מרוחקים.
מבחר מוצרים רחב
קניות מקוונות פותחות עולם עצום של מוצרים ושירותים שניתן לחקור, מבגדים ואלקטרוניקה ועד חפצי בית ומצרכים, המגוון הזמין הוא כמעט בלתי מוגבל.
השוואת מחירים ומבצעים
מציאת העסקאות הטובות ביותר והשוואת מחירים מעולם לא הייתה קלה יותר מאשר בקניות מקוונות, ניתן להשוות במהירות מחירים בין קמעונאים שונים, בנוסף חנויות מקוונות רבות מציעות הנחות בלעדיות ושוברי מבצע עם חיסכון משמעותי.
חשוב לבדוק לפני שקונים אונליין!
מומלץ לקנות מאתרי אונליין בעלי שם או לאחר שקיבלתם משוב חיובי מחברים שביצעו קניה לשביעות רצונם המלאה.
בדקו היטב את מדיניות ההחזרה של החנות המקוונת ממנה אתם קונים, בדקו גם את זמן המשלוח הצפוי לקבלת הקניה שלכם.
שימו לב שיש תמיכת לקוחות נגישה לכל בעיה שעלולה להופיע לפני שאתם מבצעים את הרכישה.
השתמשו רק בחנויות המאפשרות תשלום מאובטח ושמרו את הקבלות של הקנייה שלכם.
סיכום
קניות מקוונות מציעות שפע ומבחר מוצרים רחב, נוחות מירבית של קניה מהבית, מחירים תחרותיים ותמיכת לקוחות נגישה.
הכוח הצרכני שלנו בהחלט מתעצם בעקבות צמיחת שוק הקניות האונליין ואין ספק שמדובר במגמה עולמית שתמשיך לצמוח בשנים הקרובות.
מומלץ תמיד לקבל משובים וביקורות מחברים לפני שמבצעים רכישה ולעשות מחקר מקדים אבל אין ספק שאם אתם עוד לא שם זה הזמן לעלות על הרכבת וליהנות מעולם קניות נוח ומהיר שחוסך זמן וכסף בהתאמה אישית מירבית לצרכים האישיים שלכם.